Menu
077-3451111
הכשרת עובד לניהול פרסום ב-Google AdWord: קווים מנחים והמלצות - 5.0 מתוך 5 בהתבסס על 2 הצבעות

דירוג משתמשים: 5 / 5

Star activeStar activeStar activeStar activeStar active
 
מטרת המסמך היא לסייע לסוכנות פרסום להכשיר עובד לניהול קמפיינים ב-Google AdWords באופן שישלב בין לימוד תיאורטי לניסיון מעשי, וללמד את העובד בהדרגה מבלי לדלג על שלבים קריטיים. המטרה היא שבסופו של התהליך העובד:
  • יכיר את מערכת Google AdWords באופן תיאורטי ומעשי.
  • יתנסה במספר סוגים של קמפיינים, לצורך היכרות ניהול קמפיינים ואופטימיזציה בהתאם לצרכים שונים ולמטרות שונות.
  • יעבור את מבחני ההסמכה של Google.
  • יכיר ערוצי מידע מהם יוכל להתעדכן על חידושים ועדכונים בפרסום ב-Google.

הכשרת עובד חדש
ראשית, הסוכנות תערוך לעובד היכרות בסיסית עם עולם הפרסום Online:עריכת היכרות תיאורטית עם כלל אופציות הפרסום באינטרנט, והבהרת מקומו של הפרסום ב-Google בין אופציות אלו.

בשלב השני - קורס הסמכה בסיסי: קורס הסמכה בסיסי של Google AdWords (ניתן באופן מסובסד לסוכנויות שעומדות בקריטריונים מסויימים) נותן לעובד בעיקר את הרקע התיאורטי, וכן את האפשרות ללמוד ניהול קמפיינים בסיסי באופן מעשי. הקורס גם מסייע לתלמידים לעבור את בחינות ההסמכה של Google AdWords. הניסיון המעשי אמור להינתן לעובדים לא בקורס עצמו אלא במקביל לקורס ובאופן שמסתייע בקורס. על כן:

במהלך הקורס מומלץ שהסוכנות תקצה לעובד חשבון פרסומי פעיל, או לקוח קטן שבשבילו העובד יוכל לבנות חשבון במסגרת הקורס.
רצוי שמישהו מעובדי הסוכנות יפקח בתדירות מסוימת על קמפיינים, ויבדוק שהוא מתאים למטרות הלקוח, ושהוא אינו חורג מהתקציב המוקצה לו, במטרה למנוע הוצאה מיותרת.
במהלך הקורס יינתנו משימות לתלמידים לתרגול על המערכת, שאינם בהכרח שימושיים באופן ישיר לפרסום, את המשימות הללו התלמידים יבצעו על קמפיינים מושהים. רצוי שאדם מהסוכנות יפקח על כך שהעובד לא מפעיל את הקמפיינים הללו, ושהוא ימחק אותם בסוף
החומר למבחן יועבר בקורס, והסוכנות אינה נדרשת ללוות את ההכנות והלימוד אליו

אחרי הקורס לעובד יהיה את הרקע התיאורטי בפרסום ב-AdWords, וכן ידע מעשי בסיסי לפרסום ברשת החיפוש והמדיה של Google, אולם לעובד יידרש ניסיון נוסף בכדי לנהל קמפיינים בהיקפים גדולים, משתי סיבות:
הדרך היחידה ללמוד על מערכת Google AdWords היא ניסיון
לא תמיד הידע התיאורטי והידע המעשי חופפים, ולכן מוטב, בנוסף לידע התיאורטי, להרחיב את הידע והניסיון המעשי בצורה מסודרת

במקביל ולאחר הקורס, רצוי שמישהו מעובדי הסוכנות יוודא שהעובד החדש בקיא ומכיר ב-100% את הנושאים הבאים (על פי סדר זה):
  • הגדרות של חשבון
  • הגדרות בסיסיות של קמפיין (לא כולל הגדרות של אופטימיזציה אוטומטית)
  • מבנה קמפיין
  • מבנה קבוצות מודעות ועקרונות דירוג המודעה
  • מתכנן מילות המפתח ומונחי חיפוש
  • עקרונות בסיסיים של מתן תקציב ומתן הצעות מחיר
  • איך בוחרים עמודות ואיך מפיקים דו"חות
  • הגדרה בסיסית של מעקב המרות
  • כללי אופטימיזציית המרות בסיסיים, ידניים ואוטומטיים.
  • תרגול בליווי מומחה על אופטימיזציה של חשבון, על כלל שלביה: בדיקת הגדרות ומבנה החשבון, הוספת ועריכת מילים ומודעות, ושינוי תקציב והצעות מחיר

אחד הדברים שחשוב ביותר לשים עליהם דגש אל מול העובד הוא התמקדות בעיקר והתעלמות מהטפל: במערכת AdWords יש פיצ'רים רבים, רובם לא רלוונטיים לשימוש היומיומי של עובדים חדשים, ויכולים לבלבל אותם מאוד כאשר הם ניגשים לעבוד על הממשק. חשוב להקפיד להבהיר שלא כל מה שנמצא בממשק הוא חיוני לניהול הקמפיינים, ובמילים אחרות – ללמוד להתעלם.

בשלבים אלו מומלץ לקחת את קורס הסמכה ל -Google Anlytics, קורס שמספק לתלמידים היכרות מעמיקה על כלי הניתוח של Google Analytics, כלי שמהווה כלי משלים ל-Google AdWords ומאפשר לעקוב אחרי ביצועי הפרסום ב-Google AdWords, ואחרי ביצועי הפרסום והאתר של המפרסם בכלל.

בשלבים של רכישת ניסיון ניהול הקמפיינים ב-AdWords, לאחר הקורס, רצוי להתמקד בניהול פרסום ואופטימיזציה באופן ידני. אופן ניהול כזה ישמש אחר כך להבנת עקרונות האופטימיזציה האוטומטית. למרות זאת, במקרה שמדובר ביעד פשוט כמו הבאת תנועה לאתר, ניתן להשתמש גם באסטרטגיה של תמחר אוטומטי או באסטרטגיות פשוטות אחרות.

לאחר מינימום ניסיון של שלושה חודשים של שימוש באסטרטגיות אופטימיזציה ידניות, נדרשת הכשרה של העובד בהפעלת אסטרטגיות אוטומטיות. גם הכשרה זו צריכה להיעשות בהדרגה, ותוך פיקוח מתמיד, מכיוון שהפעלת אוטומטית שאינה נכונה יכולה לפגוע בקמפיין. הכשרה זו צריכה להיעשות בהדרגה.

עם הזמן הפיקוח על ניהול הקמפיין של העובד ירד, תחילה לרמה השבועית, ולאחר מכן אף פחות מכך(תוך פיקוח מינימלי מתמיד על היעדר חריגה מהתקציב). ברגע שהעובד מגיע לרמה שבה יוכל לנהל חשבון בסיסי באופן עצמאי, הגיע הזמן ללמד אותו לעבוד עם כלים מתקדמים.

קורס כלים מתקדמים Google AdWords הוא השלב הבא בהכשרת העובד בניהול קמפיינים. הקורס מספק היכרות עם כלים מתקדמים יותר לניהול קמפיינים, ועם קמפיינים מסוגים שונים, לדוגמא: קמפיינים של קניות, קמפיינים של שיווק דינמי מחדש ברשת המדיה, קמפיינים לאפליקציות והגדרות מתקדמות לנייד ועוד. הקורס יתמקד גם בכלי אופטימיזציה אוטומטית (כללים אוטומטיים, סקריפטים ועוד) וביישומים מתקדמים ברשת המדיה. בסוף הקורס העובד יעבור את מבחן ההסמכה המתקדם ברשת המדיה.

הקורס ייתן לעובד היכרות עם כלים מתקדמים אלו, אך את ניסיון הניהול המעשי איתם הוא יצטרך לרכוש בסוכנות. לכן, ברגע שנכנס לסוכנות צורך באחד מכלי הפרסום המתקדמים, רצוי לשתף, או לפחות להראות לעובד כיצד משתמשים בכלי זה או מקימים קמפיין כזה. באופן כללי מומלץ להנהיג בסוכנות נוהל על פיו בכל פעם שנכנס צורך בכלי פרסומי חדש, מנהל הקמפיינים הרלוונטי מציג אותו בפני כלל אנשי הסוכנות. כך אנשי הסוכנות יוכלו ללמוד אחד מהשני ולאמץ בצורה מהירה כלים חדשים.

בשלב זה העובד יכול לנהל קמפיינים בסדר גודל בינוני עד גדול, רצוי לחשוף אותו לדוגמאות רבות של קמפיינים, ולתת לו להפעיל שיקול דעת בעצמו באשר לבחירת ערוץ פרסום, בהתאם למטרת הפרסום

מכיוון שטכנולוגיות הפרסום בנייד הולכות ומשתכללות, העובד יצטרך להתעדכן באופן שוטף בטכנולוגיות כאלו בעזרת הקישורים שנפרט בהמשך.

לעיתים לא קיימת בסוכנות היכרות עם כלים פרסומיים מסוימים וטכנולוגיות מתקדמות מסוימות, לכן כדאי להתעדכן הן בחומרי ההדרכה של Google והן במקורות חשובים נוספים למידע על מערכת AdWords והפרסום ב-Google. 

בנוסף, Google מקיימת כנסים וקורסים שונים (פרסום בנייד, פרסום ב-YouTube וכד') לחברים בתכנית Google Partners. רצוי להתעדכן על כנסים אלו דרך חשבון הסוכנות ב-Google partners, ולשלוח את העובד אחת למספר חודשים לכנסים אלו בשביל ללמוד ולהתעדכן בכלים פרסום ואופטימיזציה חדשים ובמגמות בשוק.



 

 
 

מכללת אקטיביטק

מבית אקטיביטק בע"מ
כתובת: תובל 13, רמת גן.
מיקוד: 5252228

טלפון: 03-6331692
פקס: 077-2070085
מייל: efrat@actvtec.co.il

 

מרכז מידע

 

קורסים

2017 © כל הזכויות שמורות לאקטיביטק בע"מ

actv-logo

צור קשר