מטרות הקורס
• הבנה מעמיקה של ממשק .Google Ads
• הקניית ידע מעשי בניהול מסעות פרסום ב-Google Ads.
• הקניית ידע מעשי בכלי ניתור ומדידה של פעילות אינטרנטית.
• היכרות עם שוק העבודה בתחום ניהול הקמפיינים באינטרנט – בדגש על שוק ה-SEM.
• שיפור ואופטימיזציה של קמפיינים רצים של תלמידי הקורס.
• מעבר בחינות הסמכה רשמיות של .Google Ads
נושאי הקורס
קורס הסמכת Adsנועד לתת למשתתפיו את הרקע המעשי הנדרש לניהול פרסום ב-Google Ads. הקורס ייפתח ברקע תיאורטי אודות פרסום באינטרנט בכלל וב-Google בפרט וימשיך בהקניית ידע מעשי עדכני אודות מערכת Google Ads. לאחר היכרות עם כלל הכלים שהמערכת מספקת למשתמש, יילמדו דרכים ויינתנו טיפים לניהול חשבון ב-Google Ads באופן יעיל. התלמידים יכירו את כלל הדרכים שבהן ניתן לעבד ולנתח מידע המתקבל במערכת, וילמדו כיצד להשתמש בו לצורך ייעול הפרסום.
בנוסף לחומר התיאורטי והמעשי שיועבר בקורס, התלמידים יוכלו לשתף ולקבל טיפים והערות הנוגעים למסעות הפרסום שלהם. הערך של שיתוף קבוצתי כזה, מעבר ללימוד מעמיק יותר של התחום, הוא האפשרות לשפר ולהרחיב תוך כדי הקורס את מסעות הפרסום האישיים של התלמידים.
במהלך הקורס ישולבו הרצאות אורח בתכנים משיקים ומשלימים כגוןWebmaster tools :, עמודי נחיתה, ושיטות מעקב, שיהוו השלמה לחומר הנלמד, ויסייעו לתלמידים בניהול נכון יותר של פעילות פרסומית אינטרנטית.
בסופו של הקורס התלמידים יעברו את בחינות ההסמכה של Ads.
חומרי לימוד
הקורס יילמד בכיתת מחשבים מתקדמת. הקורס ישלב הרצאות פרונטאליות עם תרגול מעשי. לתלמידים יחולקו חומרים מודפסים ויועברו מספר תרגילים אישיים וקבוצתיים. לאורך הקורס יוזמנו מרצים אורחים וינותחו אירועים פרסומיים מהארץ ומהעולם.
מהלך הקורס
להלן פירוט מהלך הקורס ל-12 מפגשים (4 שעות אקדמיות כל מפגש):
שיעור ראשון –היכרות כללית עם Google Ads:
- המקום של Google בעולם השיווק באינטרנט
- סוגי קידום בGoogle-: SEO ו-SEM
- סוגי פרסום ממומן בGoogle- - מבוא
- סקירה כללית בנושא Ads
- מבנה חשבון ב-Ads
- מנגנון דירוג המודעות בGoogle-:
- על אילו פרמטרים בנוי דירוג המודעות בGoogle-
- ציון האיכות - ממה הוא מורכב?
- הבדלים בין דירוג התוצאות האורגניות לדירוג הקישורים הממומנים
- בחירת מילות מפתח
- ביטויים רחבים, זנב ארוך ותחרותיות
- סוגי התאמה
- הרחבות – כלי הרחבת מילות מפתח
- יצירה והוספה של מודעות
- כללים בסיסיים ביצירת מודעות
- מודעות דינמיות
- ניסויי מודעות
- טיפים ליצירת מודעות יעילות
- תרגול: יצירת קמפיין אפקטיבי על פי הכללים שנלמדו
שיעור שני - בניית חשבון מסודר ב-Ads מעקב המרות ואופטימיזציה ידנית
- יישום החומר שלמדנו בשיעור הקודם –יצירת מבנה חשבון
- הוספת מילים וחלוקה לקבוצות מודעות, בנייה בפועל של מודעות דינמיות
- הגדרת מטרות לקמפיין
- מעקב המרות: מהי "המרה" בGoogle-?
- אחרי אילו המרות ניתן לעקוב ואחרי אילו המרות לא ניתן לעקוב?
- כיצד מבצעים מעקב המרות ב-Google Ads בפועל?
- דו"חות ומעקב המרות
- אופטימיזציה ידנית
- מעקב המרות – תרגול מעשי
שיעור שלישי – כלי אופטימיזציה אוטומטיים
- מהו ROI, כיצד מודדים אותו וכיצד ניתן לשפר את הישגי הקמפיין בעזרת שימוש בחישובי ROI?
- הגדרות אופטימיזציה אוטומטית: תמחור אוטומטי, אופטימיזציית מחיר לקליק, כלי אופטימיזציית ההמרות
- התאמת הצעות המחיר
- אופטימיזציה של המודעות
- אופטימיזציה – תרגול מעשי
שיעור רביעי - רשת המדיה של Google
- כיצד עובד הפרסום ברשת המדיה של Google
- סוגי מיקוד ברשת המדיה: מיקוד לפי מיקומים, מיקוד לפי הקשר, נושאים ותחומי עניין ושיווק מחדש
- מודעות תמונה– חוקים בסיסיים
- כיצד יוצרים מסע פרסום יעיל ברשת המדיה?
- כיצד מנתחים נתונים המתקבלים ממסעות פרסום ברשת המדיה, וכיצד מבצעים אופטימיזציה של מסעות פרסום אלו?
- היתרונות של שיווק מחדש + הגדרת שיווק מחדש
שיעור חמישי- ניהול גישה וניהול חשבונות מרובים ב Google-: מרכז הלקוחות שלי והרשאות גישה (כולל הרצאת אורח על קידום אורגני ב-Google)
- ניהול מספר חשבונות במקביל
- חשבון מאסטר ב-Google (MCC)
- Multi-tiered MCC
- על אילו אלמנטים בחשבונות המקושרים ניתן לשלוט בעזרת ה-MCC?
- חשבון MDS
- Google API: עקרונות שימוש ויתרונות למשתמש
- הרשאות גישה לחשבון ב-Google
- הרצאת אורח: קידום אתרים אורגני ב-Google ((SEO תוך דגש על Webmaster Tools
שיעור שישי – תוספים למודעות ועורך Ads
- Google Ads Editor–תפקידים ויתרונות
- Google Ads Editor– שימוש נכון והסבר טכני אודות הממשק
- תוספות של מודעות
- מסעות פרסום מצומצמים
שיעור שביעי - Google Analytics – הרצאת אורח
- היכרות עם כלי הניתוח של Google Analytics
- איך ניתן לשלב נתונים מ-Google Ads ו-Google Analytics?
- כיצד מבצעים אופטימיזציה של חשבון ושל אתר על פי נתוני Google Analytics?
שיעור שמיני - השלמות + חזרה למבחן הראשון:
- מעבר כללי על ממשק Ads
- חזרה כללית לקראת המבחן הראשון
- מעבר מבחן הסמכה
שיעור תשיעי - היבטים מעשיים של עולם ניהול הקמפיינים והרצאת אורח - פרסום ב- Youtube
- ניהול קמפיינים ב-Google Ads כיצד זה עובד בעולם האמיתי?
- מקצוע ניהול הקמפיינים: סוגי עבודות בתחום + כיצד ניתן למצוא עבודה בתחום
- ניהול תקציב והגדלת תקציב
- יתרונות הפרסום ב-Youtube
- סוגים שונים של פרסום ב-Youtube
- איך בונים מסע פרסום יעיל ב-Youtube
- פרסום מכוון פעולה ישירה ופרסום מכוון branding ב-Youtube
- מדידת יעילות של מסע פרסום בYoutube
- איך משלבים בין פרסום ב-Google Ads לפרסום ב-Youtube
- פרסום ב-Youtube– תרגול מעשי
שיעור עשירי – טיפים מתקדמים וחזרה למבחן הסמכה שני
- טיפים מתקדמים לעבודה על קמפיינים
- מבוא לכלים מתקדמים ב-Ads
- סיכום הקורס